Borttappad biljett
Här kan du läsa mer om vad som händer när du har råkat tappa bort din biljett.
Hjälp, jag har tappat min mobil!
Har du biljetter i appen och av någon anledning inte kan använda den kan du ladda ner appen i en annan mobil. Logga då in med det mobilnummer som du angav vid registreringen. Då kommer du åt dina biljetter. Har du inte tillgång till en annan mobiltelefon kan du välja att logga in på Mitt konto och koppla ett plastkort till din biljett.
Behöver du radera appen och installera den på nytt? Då behöver du registrera ditt mobilnummer igen för att ta del av vår Tappa bort-garanti.
Hjälp, jag har tappat mitt plastkort!
Har du tappat ditt plastkort kan du logga in på Mitt konto och flytta biljetten till ett nytt kort eller till appen.
Behöver du ett nytt tomt kort kan du köpa det för 50 kr i någon av våra kundservicebutiker eller återförsäljare.
Missa inte vår Tappa bort-garanti
Som registrerad kund omfattas du av vår Tappa bort-garanti, vilket innebär att din biljett inte försvinner om du blir av med din mobiltelefon eller plastkort. Dessutom har du fortfarande tillgång till dina kvitton.
Så här gör du:
I appen: Om du inte redan har gjort det, logga in i vår app och registrera ditt mobilnummer.
- Gå till Mer > Min profil > Tryck för att skapa en profil.
- Fyll i ditt telefonnummer.
På Mitt Konto: För dig som inte använder vår app kan du även logga in på Mitt Konto och koppla ditt kort. Då skyddas du av vår Tappa bort-garanti.
Borttappad biljett
Vanliga frågor
och svar.
Här har vi samlat några av de frågor och svar som kan hjälpa dig på vägen.
- Kan jag få en avgift även om jag har köpt biljett, men telefonen dör på resan?
- Jag har råkat aktivera min biljett men ska inte resa nu!
- Jag har tappat min mobil
- När har er Kundservice öppet?
Nyfiken på att läsa mer?
Här hittar du fler sidor som kan vara intressanta för dig.