Under hela denna vecka (6 -12 maj) påverkar Trafikverkets olika banarbeten tågtrafiken för Öresundstågen, Västtågen och Krösatågen i Halland, med inställda tåg som följd. Bussar ersätter inställda tåg. Cykel kan inte tas med på ersättningsbussarna. Sök din resa i reseplaneraren, antingen i appen eller på hemsida, för att se hur din resa påverkas.
För dig som vill veta mer detaljer om tågstoppet vecka 19:
Öresundståg
Måndag 6 maj t.om. torsdag 9 maj körs inga tåg dagtid (mellan kl. 9-15), på sträckan Varberg- Falkenberg- Varberg.
Sista tåget före tågstoppet, från Falkenberg mot Varberg/Göteborg C avgår kl. 08:13 (mån 6 maj-tor 9 maj). Sista tåget från Varberg mot Falkenberg/Halmstad avgår kl. 08:29 (mån-tor).
Första tåget från Falkenberg mot Varberg/Göteborg efter tågstoppet avgår kl. 15:13 (mån-tor). Första tåget från Varberg mot Falkenberg/Halmstad avgår kl.15:03 (mån-ons) och kl.15:29 tor 9 maj.
Fredag 10 maj t.om. söndag 12 maj är Öresundstågen inställda på olika sträckor, vid olika tidpunkter, mellan Göteborg C och Halmstad C. Sök din resa i reseplaneraren för att se hur din resa påverkas. I Göteborg kör bussarna till och från Åkareplatsen.
Västtågen Varberg -Borås -Varberg är inställda på sträckan Varberg-Veddige/Skene-Varberg, fredag 10maj till och med söndag 13maj. Buss ersätter inställda Västtåg. Cykel kan inte tas med på ersättningsbussarna.
Krösatågen Halmstad- Värnamo- Halmstad är inställda på sträckan Värnamo-Forsheda/Landeryd-Värnamo från och med torsdag 9 maj till och med söndag 13 maj. Buss ersätter inställda Krösatåg enligt särskild tidtabell, sök din resa i reseplaneraren för att se hur din resa påverkas.
Resenärer med funktionsnedsättning som färdas med rullstol/permobil, kan kontakta tågvärden ombord på tåget eller Hallandstrafikens Kundservice 0771-33 10 30. Tågen går som vanligt från och med måndag morgon 13 maj.
Uppdaterad 2024-05-06
Chatta med oss!
Borttappad biljett
När du tappat din biljett
Tappa bort-garanti
Om du registrerar ditt mobilnummer i vår app eller har ett användarkonto på Mitt konto där du har kopplat ditt kort, skyddas du av vår Tappa bort-garanti.
Hjälp, jag har tappat min mobil!
Har du biljetter i appen och av någon anledning inte kan använda den kan du ladda ner appen i en annan mobil. Logga då in med det mobilnummer som du angav vid registreringen. Då kommer du åt dina biljetter. Har du inte tillgång till en annan mobiltelefon kan du välja att logga in på Mitt konto och koppla ett plastkort till din biljett.
Behöver du radera appen och installera den på nytt? Då behöver du registrera ditt mobilnummer igen för att ta del av vår Tappa bort-garanti.
Hjälp, jag har tappat mitt plastkort!
Har du tappat ditt plastkort kan du logga in på Mitt konto och flytta biljetten till ett nytt kort eller till appen.
Behöver du ett nytt tomt kort kan du köpa det för 50 kr i någon av våra kundservicebutiker eller återförsäljare.