Vad söker du?

chat_bubble
Chatta med oss!
close

Förseningsersättning och reklamation

Ansök om förseningsersättning eller lämna in din reklamation

Har du drabbats av förseningar eller inställda resor när du rest med oss kan du ha rätt till ersättning. Hur du ansöker om förseningsersättning beror dels på var du köpt din biljett och dels var resan startade. Läs mer under fliken Förseningsersättning här nedanför.

Senast två månader efter händelsen behöver vi få in din ansökan. 

Har du ett ärendenummer så är du placerad i kö och ärendet hanteras i turordning – har du inget ärendenummer ber vi dig vänligen ansöka via korrekt formulär nedan.

Längre handläggningstider under jul och nyår

Under perioden 20 december – 6 januari kommer vi ha längre handläggningstider. Detta beror på begränsade resurser under helgerna. 

Tack för er förståelse, och tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor!

Försenings-
ersättning

Till formuläret »

Lämna in
reklamation

Till formuläret »

Förseningsersättning

Reklamation

Villkor för förseningsersättning

Logotyp Region Halland