Idag, torsdag, är Kundservicetelefonen (0771-33 10 30) stängd hela dagen på grund av utbildning. Även Kundservicebutiken i Falkenberg är stängd av samma anledning.
Butiken på Halmstad C har öppet mellan kl. 10–14.
Butikerna på Brogatan i Halmstad och på Varbergs station har öppet som vanligt.
För aktuell trafik- och störningsinformation, priser och biljetter, kan du söka din resa i appen eller i reseplaneraren på hemsidan. Du kan också chatta med Kundservice här på hemsidan under dagtid.
Chatta med oss!
Villkor Företagsportalen
Dessa allmänna villkor gäller för Hallandstrafikens Företagsportal.
Säkerhet kring personuppgifter
Vid registrering av företag på Företagsportalen görs alltid sedvanlig kreditprövning. Endast svenska företag med organisationsnummer och svensk leveransadress kan bli kund och köpa biljetter. Nya kunder/företag måste ha funnits i minst 1 år och ha god kreditvärdighet.
Hallandstrafiken är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som ni lämnar i samband med registrering av företag och beställning av biljetter.
De uppgifter som ni lämnar används för att kunna bekräfta er beställning och genomföra försäljningen av Hallandstrafikens biljetter via denna webbplats. Vi tar ansvar för alla personuppgifter, som till exempel namn och adress, som ni lämnar till oss.
Hallandstrafiken upprätthåller tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter. Ni har rätt att få information om behandlingen av era personuppgifter samt att begära att felaktiga uppgifter rättas. Om ni har önskemål om information eller att en uppgift rättas kan ni kontakta Hallandstrafiken på nedan angiven adress eller telefonnummer. Vill du läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter vänligen besök https://www.hallandstrafiken.se/sv/integritetspolicy.
Hallandstrafiken - Region Halland, Företagsportalen
Holgersgatan 29 / Box 269
311 23 Falkenberg
Tel: 0346 - 712 500
Momsregistreringsnummer: SE 232100-0115
Beställning företagsresor och periodbiljetter
Era företagsresor kopplas efter beställningen till ert företagskonto på Företagsportalen. På så sett har ni överblick över resandet samt kan spärra era kort/app resor om ni skulle bli av med det/dom eller om ni vill avsluta tjänsten för någon av era anställda. Periodbiljett som köps till anställd registreras inte på ert företagskonto. Be den anställde att registrera deras periodbiljett på Mitt konto för privatkund.
Ett bekräftelsemejl på er beställning skickas till registrerad e-postadress.
Ert/era beställda företagsresor och/eller periodbiljetter levereras senast fem (5) arbetsdagar efter er beställning till det mobilnummer/adress ni har angett i företagsportalen alternativt den leveransadress ni uppger vid beställningen.
Företagsresor betalas inte direkt utan ni betalar i efterskott för de resor ni gör med företagsresor oavsett om det är digitalt, via appen eller på ett plastkort En samlingsfaktura skickas en gång i månaden. Dröjsmålsränta utgår enligt räntelagen. Moms för persontransporter uppgår till 6 procent. Hallandstrafiken fakturerar per avräkningsperiod dag 21 till dag 20 månadsvis med betalningsvillkor 30 dagar. Kostnader för biljettköp nollställs efter varje avräkningsperiod.
Fakturering av periodbiljett sker med 30 dagars betalningsvillkor. Dröjsmålsränta utgår enligt räntelagen. Moms för persontransporter uppgår till 6 procent. Vid utebliven betalning spärras biljetten omedelbart. Företaget har då betalningsansvar för den tiden då biljetten används.
Vid registrering av företag i företagsportalen görs alltid sedvanlig kreditprövning.
Förlustgaranti
Om ett plastkort eller mobiltelefon förloras skall företaget spärra tjänsten företagsresor och kopplingen till det specifika plastkortet/appen inne i Företagsportalen. Företaget ersätts då med ett nytt plastkort eller som digital användare med en ny kod till angivet telefonnummer. Företagsresor som görs med ett plastkort eller via mobilen i appen som är borttappat och inte är spärrat faktureras. Spärrade företagsresor ersätts inom fem arbetsdagar.
Ångerrätt
Lagstadgad ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), är inte tillämplig på avtal som avser transporter, varför köp av biljetter i Hallandstrafikens biljettsortiment inte medför någon ångerrätt. Däremot gäller Hallandstrafikens regler för återköp, som du hittar på vår webbplats.
Missbruk
Hallandstrafiken kan komma att blockera person eller företag från vidare användning av denna tjänst om tjänsten missbrukas.
Hallandstrafiken avsäger sig allt ansvar från missbruk av erhållen företagskredit.
Resevillkor
Vid resor med Hallandstrafiken omfattas ni av våra allmänna resevillkor.
Marknadsföring
Genom dessa Allmänna Villkor samtycker du till att Hallandstrafiken kan komma att hänvisa till ditt/ert företag i vår marknadsföring, exempelvis genom att använda ditt/ert företagsnamn, logotyp, varumärke eller liknande på sin hemsida. Du som kund har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till sådana användning.